Friday 11 February 2011

Aku Menunggu Hari Kekasih Itu

(Entri ini bukan untuk golongan ANTI-KAPEL!!!)

Aku cinta

Persetankan mereka yang membenci.
Kerana saban tahun aku menunggu.
Hari kekasih itu.
Kerana kau sangat aku cintai.

Wahai kekasih, ketahuilah aku sangat menyayangimu..
Rindu.
Rindu kerana malumu melebihi gadis-gadis hari ini.
Sifatmu itu sangat menyenangkan hati.
Memberikan aku satu inspirasi untuk hidup.

Semoga cintaku ini bukan satu kemunafikan.

Moga cinta ini membawa kepada benarnya iman.

"Tidak beriman salah seorang di antara kalian, hingga menjadikan aku lebih dicintai melebihi kecintaannya kepada anaknya, bapanya dan seluruh manusia.” 
(Riwayat Bukhari)



Ketika Bilal sakaratul maut, isterinya berkata, "betapa sedihnya”.

Maka Bilal berkata, "betapa gembiranya, esok aku bertemu dengan orang tercinta - Nabi dan pengikutnya" 

Oh Bilal.
Besar sungguh kecintaan mu kepada kekasih ku itu.
Aku jadi cemburu.

Mengapa,
Kadang-kala hati ini terlupa mengingati nya?
Adakah ini suatu cinta dusta? 

Wahai kekasihku, hari memperingatimu sebenarnya adalah setiap setiap hari tanpa henti.



p/s: 
Jangan terlalu teruja membicarakan Valentine day sehingga terlupa hari selepasnya (Maulid Nabi). O_O

No comments:

Post a Comment