Wednesday 19 June 2013

Bintang di Bumi?

Bismillah.
Lafaz pertama yang hendak aku ungkapkan atas pembukaan blog ini.

Lama aku cuba cari nama blog. Tapi satu pun tak mengena di hati. Setelah bosan study semasa exam week, aku cuba cari satu nama yang best pada pandangan aku. Dan terhasil lah:

BINTANG di BUMI



Anekdot

Muhammad al-Fatih buka konstantinople pada umur yang sebaya dengan aku, tapi aku cuma mampu membuka blog sahaja..?

Heh! Sedih dan tragis sekali.

Tapi aku juga nampaknya telah membuka sesuatu, walaupun ianya cuma blog (picisan) namun tak mengapa. Justeru itu, aku seperti ingin menamakan diriku Aliff Aiman al-Fatih.

Er…

Macam tak sesuai je?

Tak apalah.. Aku pakai nama Aliff Aiman je la kot. Seperti tak layak dan tak sesuai bunyi nya kalau tambah “al-Fatih” dekat hujung.

*****

Jadi kalau lepas ni kalau orang tanya, “siapa awak?”

Aku cuma nak jawab:
Saya Aliff Aiman.
Salam perkenalan.

No comments:

Post a Comment