Saturday 29 January 2011

Panjang Umur Dengan Membunuh



Pedang pembunuh


Selama ini, aku sering menyatakan kepada teman-teman bahawa aku tidak akan menyertai dunia blog. 

"Menyusahkan", kataku. 

Namun maaf kepada kalian kerana jiwaku sudah tidak mampu melihat durjana mendera hati. 

Aku sangat terkesan dengan kematian Syed Qutb, matinya di tali gantung kerana pedang itu. Aku mengimpikan nukilan pena Pak Hamka ketika dipenjara. 

Ah, jalan ini kurasakan nyaman sekali walaupun ku tahu ketajaman pedang ini bakal dibalas dengan libas tetak pedang-pedang lain. Aku juga tahu, panahan-panahan berbisa yang menujam bertalu pasti berlaku. Persetankan segalanya, selagi nafas dihela. 

Kuhunuskan pedang memasuki gelanggang.
Umur terus memanjang dengan tajamnya pedang pena ini.

Semoga pedang tidak tumpul berkarat.

p/s: Semoga umurku panjang dengan adanya tulisan ini. Tulisan itu pedang yang mampu membunuh dan memanjangkan umur.

1 comment:

  1. Huhu.. Terkejut baca post ni.
    Idea yg menarik, keep it up!

    ReplyDelete